Hejsan! Sävarcamp 2023 är snart här och detta mejl går ut till dig som har ett eller flera barn anmälda till årets läger. Den 20 juni kör vi igång och vi som planerar lägret ser verkligen fram emot det.
Vi har gått ut med ett mejl tidigare och ett tredje mejl kommer skickas ut strax innan Sävarcamp börjar. Informationen i detta mejl är delvis från Lägerbrev #1 men vi har också nyheter att informera om.
Datum och tider
Som vi redan informerat är dagarna för årets läger 20-22 och 26-28 juni. Tiderna för årets läger är 09.00 till 15.00 och under första lägerdagen (20 juni) samlas vi på Skogsvallens IP (Aspvägen 31, Sävar) vid Sävar IK klubbstuga på grusplanen för incheckning, första dagen slutar 15.15. Alla andra dagar samlas vi i Sävar kyrka (Forsells väg 16, Sävar). Upphämtningar i slutet av dagen sker alltid på Skogsvallen klockan 15.00, även första lägerdagen som avslutas 15.15. Den sista lägerdagen (28 juni) kommer lägret avslutas 14.00 men mellan 14.00-15.00 kommer ett vattenkrig hålla på uppe på Skogsvallen som är frivilligt för samtliga barn att vara med på.
Mat och deltagar-kit
När det gäller mat för årets Sävarcamp kommer vi att äta lunch samtliga dagar uppe på Skogsvallen mellan 12.00-13.00. Luncher på lägret kommer vi erbjuda pastasallad från ICA Sävar. Förutom lunch kommer samtliga deltagare på Sävarcamp få en smörgås på förmiddagen och en frukt på eftermiddagen.
Under första dagen kommer alla deltagare få sina Sävarcamp tröjor och de deltagare som aldrig varit med förut och de som köpt kommer få sina ryggsäckar. Tyvärr kommer Sävarcamp inte kunna erbjuda någon vattenflaska i år till deltagare. Däremot kommer alla deltagare bli erbjuden en matkåsa och en spork första dagen för att äta lunch med under hela lägret. Vi ber att ni försöker se till att era barn har med sig dessa varje dag till Sävarcamp. Ifall ni har kvar matkåsor och sporks från tidigare år får ni gärna skicka dem med era barn.
Utrustning och grupper
Det som ditt barn behöver ha med sig på tisdagen och under resten av lägret är:
- Cykel
- Cykelhjälm
- Vattenflaska
- Oömmakläder efter väder (alla kommer få en deltagartröja första dagen, tröjan ska barnen ha på sig samtliga dagar under lägret)
- Sävarcamp ryggsäck (vilket alla som deltar för första gången samt de som köpt ryggsäck får på första dagen)
- Matkåsa och spork ifall ni har kvar från tidigare år.
När det gäller grupper så har samtliga deltagare blivit uppdelade i 12 grupper på cirka 10 barn i varje grupp. Vi har gjort vårat bästa för att se till att alla deltagare hamnar med någon de önskat dock är det inget vi kan garantera.
Om ni har några frågor eller funderingar kan ni gärna kika på vår hemsida där ni hittar svar på de flesta frågor savarcamp.se/anmalan/#fragor eller kontakta oss via mejl på info@savarcamp.se.
Vi vill önska er en fortsatt trevlig kväll och en trevlig helg!
Med vänliga hälsningar,
David Mörling, Malte Bränström & Jonas von Pawel-Rammingen
Projektledare på Sävarcamp 2023